Digital tilstedeværelse – SEO, annoncering og SoMe-styring hænger sammen
Hvad er digital tilstedeværelse
Digital tilstedeværelse dækker over en bred vifte af kategorier, men selve essensen er at være til stede i det digitale univers – aka Internettet. Først og fremmest er tilstedeværelse på Internettet et nødvendigt onde for at drive en virksomhed i en digital tidsalder, og dernæst kommer evnen til at styre og kontrollere ens digitale synlighed. Det er desværre nemt at miste overblikket når ens eksistens i det digitale univers er altafgørende for en virksomheds succes – derfor har Boost Kommunikation opfundet produktet drift af digital tilstedeværelse – et produkt som samler jeres virksomheds kommunikation og skaber en rød tråd i website-søgeresultater, kampagner og sociale medier.
SEO
SEO er en kolossal stor del af det at være tilstede i det digitale univers. Mange hyrer et SEO-bureau til at håndtere deres søgeoptimering, i håbet om at komme nummer 1 i søgemaskinernes resultater. Men med en søgemaskineoptimeringspris på op til 2.500 Kr. i timen, kan det være svært at bevare føringen i spillet om pladsen på første række. Men da SEO i sig selv ikke er nok i forhold til digital synlighed da det på samme tid kræver kampagner, SoMe-styring og teknisk knowhow i forhold til ens hjemmeside – kan den samlede pris hurtigt løbe op på mere end 5.000 Kr. i timen.
Kampagneannoncering
Kampagner i form af Google Ads, Pricerunner og Facebookannoncer har stor indvirkning på hvor mange produkter der ryger over disken. Først og fremmest kræver det en indsigt i, hvor meget I reelt skal bruge af kroner og ører – for at få en ny kunde.
Herefter ved I fremadrettet hvor meget I kan tillade jer at bruge på annoncering på de digitale platforme.
SoMe-styring
SoMe-styring er med til at styrke jeres brand med storytelling og opbakning fra jeres kunder. Derfor er det vigtig at have en stærk og troværdig profil på de sociale medier hvor jeres kunder befinder sig.
Drift af digital tilstedeværelse
Drift af digital tilstedeværelse er en samlet pakkeløsning som binder SEO, kampagner og annoncering samt SoMe-styring sammen i én løsning. I behøver ikke længere at spekulere på om kampagnen hænger sammen med det der fortælles på de sociale medier og hvorvidt jeres annoncering kører optimalt i forhold til søgeoptimeringen af jeres produkter. Et eksempel kunne være at I gennem lang tid har fået mange kunder via et konkret produkt, her ville vi starte med at søgeoptimere produktet så trafikken kom fra de organiske søgeresultater – frem for klik på annoncer. Herefter ville vi investere annoncekronerne på andre produkter og derefter gentage processen.
Sådan arbejder vi med digital tilstedeværelse
Se hvordan vi i én pakkeløsning håndterer jeres digitale tilstedeværelse med blandt andet Google Ads, Facebookannoncer, søgeoptimering af jeres hjemmeside, SoMe-styring, Google Business Profile, nyhedsbreve, kampagnesite, flotte nye billeder, storytelling og meget mere.